Episode 37 - Perfect Two

2011-01-20 ♥ 11:01:46
- Vad ska vi hitta på? Frågade Justin.
- Hmm, vi kan väl ta en promenad? Frågade jag honom.
- Jo, absolut. Kom, sa han och vi gick ner och klädde på oss varma kläder.


Vi ropade hejdå till Pattie och gick ut i den kalla luften, det bildades moln när vi andades och det knastrade under fötterna.
- Vilket vackert väder, sa jag och snurrade runt.
- Verkligen, sa Justin och log mot mig.

Vi gick bredvid varandra och pratade om allt möjligt i nästan två timmar innan vi bestämde oss för att gå hem.
- Jag fryser, klagade jag.
- Vill du ha min jacka? Frågade Justin.
- Nej tack, då fryser du. Sa jag.
- Som du vill, sa han och skrattade lite.

Våra händer snuddade i varandra och det gick som en elektrisk stöt genom kroppen. Jag kollade blygt på honom och mötte hans blick, jag drog sakta undan handen och låtsades att det kliade på benet. Resten av promenaden hem gick vi tysta och bara njöt av varandras sällskap.
- Mamma, vi är hemma. Ropade Justin när vi kom in genom dörren.
- Perfekt, middagen är precis klar.
- Det luktar underbart, sa jag och log mot Pattie när vi kom in i köket.
- Hoppas det smakar lika bra, sa hon och log tillbaka.

Efter middagen gick jag och Justin upp till hans rum och gjorde i ordning för filmkvällen, vi bytte om till myskläder och bäddade ner oss i Justins stora sköna säng. 
- Vilken ska vi börja med? Frågade han.
- Välj du, svarade jag.
- Okej, vi börjar med en skräckfilm tycker jag. Sa han och gick satte igång tvn.

Det var en riktigt bra film men i slutet skrek jag och flög upp i hans famn.
- Fy fan vad läskigt, nästan skrek jag och försökte lugna ner min andning.
- Haha, så läskigt var det väl inte? Sa han och skrattade åt mig.
- Jo, sa jag och kom på att jag praktiskt taget nästan satt på Justin.
- Eh, oj förlåt. Sa jag och satte mig längre bort på sängen.
- Det är lugnt, sa han och blinkade till mig.

Det blev pinsamt tyst en stund.
- Nästa film? Frågade Justin och bröt tystnaden.
- Visst, sa jag och log generat.

Han bytte skivan mot The Notebook, jag la mig ner i sängen igen och tyckte filmen var lika bra som första gången jag såg den.
- Åh, herregud vad vackert. Snyftade jag.
- Mm, mumlade Justin.

Jag vände huvudet mot honom och såg att han låg och tittade på mig, jag log mot honom och fortsatte sedan titta på filmen. När vi hade tittat klart på alla filmer gick vi och borstade tänderna och jag tvättade bort mitt smink. Efter det bäddade vi ner oss i sängen igen och släckte lampan.
- Du Kristen, viskade Justin.
- Aa, svarade jag.
- Jag är väldigt glad över att känna dig, sa han.
- Jag är väldigt glad över att ha dig som vän Justin, svarade jag.
- Tack, sa han.

Precis innan jag somnade tog Justin min hand, kanske kunde det bli som förut. Kanske inte?
_______________________________________________________________________________________________
Sorry för att ni inte fick någon update igår men så kan det vara ibland :) Just nu ligger jag iaf hemma med feber så jag ska passa på att skriva lite!

Kommentarer
Postat av: elle

MEEEA MEEERA GAL1 BRA

2011-01-20 @ 16:28:51
Postat av: Julia - BIEBERNOVELLER

Amen skriv mer då!! :D

2011-01-20 @ 17:20:57
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas det blir som förut!!!:D men iaf skitbra!!!

2011-01-20 @ 19:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: