Episode 38 - Perfect Two

2011-01-20 ♥ 17:21:21
Precis innan jag somnade tog Justin min hand, kanske kunde det bli som förut. Kanske inte?

Jag vaknade ganska tidigt nästa morgon och beslöt mig för att ta en dusch, jag tog en lång dusch och virade sedan en tjock vit handduk runt kroppen innan jag gick ut till sovrummet igen. Jag bytte om till ett par ljusa jeans och ett vitt linne.
- Godmorgon, hörde jag Justin mumla från sängen.
- Godmorgon Justin, sa jag och klättrade upp i sängen igen.
- Hur mycket är klockan, frågade han.
- Snart 11, så upp med dig. Sa jag och drog i hans arm.
- Snart, muttrade han och vände sig om.
- Nej, nu! Sa jag bestämt och drog i täcket.
- Snart, kved han och tittade på mig med bedjande ögon.
- Jaja, jag kan inte motstå dom där ögonen. Muttrade jag och la mig ner bredvid honom och satte på tvn. 
- Ja, sa jag glatt när jag såg att Wizards of Waverly Place gick på Disney Channel.
- Vad? Mumlade Justin.
- Wizards of Waverly Place går på Disney Channel, Selena är ju med där, sa jag.

Han skrattade lite tyst och sträckte på sig. Jag tittade klart på hela programmet och under tiden tog Justin en dusch.
- Klar, sa han.
- Bra, jag med. Ska vi ringa Caitlin och Christian? Frågade jag och reste mig från sängen.
- Japp, sa han och tog upp sin Iphone.

- Hej Christian, vill ni slösa lite tid på mig och Kristen idag? Jaså det vill ni, vad bra. Vi kan vara hos er om en timme, okej super. Hejdå. Sa han och la på.
- Frukost? Frågade jag honom.
- Absolut, svarade han och vi gick ner till deras stora kök.
- Godmorgon ungdomar, sa Pattie glatt.
- Godmorgon, sa jag och Justin i mun på varandra.
- Det finns pannkakor om ni vill ha, sa hon.
- Mumms, svarade jag.

Jag och Justin plockade fram pannkakorna och åt snabbt innan vi satte oss i bilen och körde mot Caitlin och Christian. 

När vi kom fram plingade vi på dörren som några sekunder senare drogs upp av Caitlin.
- Hej på er, nästan skrek hon.
- Hej Caitlin, sa Justin glatt och gav henne en kram.
- Hej hej, sa jag och log mot henne.
- Gud vad rolig att träffa dig igen, sa hon och gav mig en kram.
- Desamma Caitlin, sa jag glatt.

Strax efter Caitlin kom Christian springandes.
- Hej Christian, sa Justin och dom gjorde någon handslag som var för komplicerat för mig att komma ihåg.
- Tja, sa Christian och hans bruna ögon tindrade.
- Hej Christian, sa jag och gav honom en kram.
- Det var länge sedan, sa han och skrattade.
- Verkligen, sa jag.
- Men hur är det med er? Frågade Caitlin och log stort mot oss.
- Det är jättebra, jag har ju börjat på Darlington school nu och det är underbart där. Sa jag glatt.
- Jo och med mig är det väl bra, svarade Justin.
- Åh, ni är bara så gulliga tillsammans. Sa Caitlin uppspelt.
- Eh, vi.. Fick jag fram och tittade på Justin.
- Vi är inte tillsammans längre, avslutade han.
- Va? Varför inte? Frågade Christian.
- Lång historia, sa Justin och log mot dom.
- Men vi är vänner, sa jag.
- Okej, vi ska inte lägga oss i. Sa Caitlin och gav Christian en sträng blick.
- Vad ska vi hitta på? Frågade Christian.
- Tv spel, ropade Justin.
- Ja, skrek Christian.

Jag och Caitlin tittade på varandra och började skratta.
- Vad säger ni tjejer? Frågade Justin och blinkade till oss.
- Ja, jag vann över Scooter en gång så why not? Sa jag malligt.
- Nu kör vi, sa Caitlin och vi gick in i deras vardagsrum och bänkade oss framför tvn.

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahha hoppas hon vinner!!!!:P plus skitbra!!

2011-01-20 @ 20:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: