Episode 3 - Next 2 You

2011-03-28 ♥ 13:03:00
Dock var det slöseri på tid eftersom festen sög så vi bestämde oss ganska snabbt för att åka hem. När jag kom hem drog jag av mig de hemskt osköna skorna och gick upp till mitt rum, jag startade laptopen och kollade om jag hade några visningar på min cover. Jag blev uppriktigt chockad när jag såg antalet.

Jag hade ett större antal visningar än jag någonsin haft förut, jag kollade igenom allt beröm jag hade fått och blev varm i kroppen. Dom tyckte jag var bra, ett stort leende spreds sig över mina läppar. Jag loggade in och såg att jag hade fått många nya följare också, tänk att jag fick fler visningar bara för jag sjöng en Bieber låt.

Jag började på en gång lyssna igenom hans andra låtar för att se om det fanns någon annan jag kunde göra en cover på, jag hittade en som jag gillade. Runaway love, jag tittade upp akorden innan jag sedan bytte om och gick och la mig.

2 VECKA SENARE.
@ScooterBraun Hi Sydney, you're really talented. I would like to talk with you about something, can I get your mail?
@SydneyReed: Who are you?
@ScooterBraun: I'm Justin Biebers manager.
@SydneyReed: Right, and my mom is a duck!
@ScooterBraun: I'm serious.
@Sydneyreed: I don't belive you but anyway here's my mail. [email protected]
@ScooterBraun: Thanks, I will contact you later.

Jag visste inte vad jag skulle tro, det kunde väl inte vara Justin Biebers manager och i sånnafall vad ville han mig? Jag skakade på huvudet och stängde ner datorn. När jag kom hem från Chloé senare på kvällen kollade jag direkt min mejl, jag hade ett nytt meddelande. Jag klickade upp det med hjärtat i halsgropen.
Hi again Sydney!
I'm totally serious, I'm Justin Bieber manager! I saw your Bieber-covers on youtube and showed them for the rest of the team. We thought you were really good, and we've got a little problem. Justin Bieber are on his World Tour right now, and the girl who sings the duet Overboard with him went home because she had to record her new album. So we need someone who preform the duet with Justin insted of her. So now we asking you if you want to do that? We know that you live in Kalifornia and the konsert is in Los Angeles so it's perfect. Contact me soon!

Jag tänkte inte utan skrev snabbt ett svar.
Hello Scooter Braun!
I would love to preform with Justin, but just one thing.. I never had preformed enfront of so many people.

10 minuter senare hade jag fått svar.
Great! That's not a problem, sometime has to be the first. The concert are friday next week, we would like to meet you the day before so we can try how your voices sounds together. Be at Ford theatres 16:00 next Thursday.

Jag svarade:
Okay, see you then.

Herregud, jag kunde bara inte fatta det. Hände det här verkligen eller var det bara någon som försökte driva med mig. Jag kollade upp vem Scooter Braun var och det visade sig att han verkligen var Justins manager. Jag sprang ner till mamma och berättade nyheten, hon blev lika glad hon och gav ifrån sig ett lyckotjut. Jag plockade sedan upp mobilen och ringde både Sasha och Chlóe.

Veckan flög fram och jag fick bara mer och mer fjärilar i magen för varje dag som gick, på onsdagen drog jag med mig Chlóe och min andra kompis Jenna in Burbanks största shopping centrum. Jag hittade den perfekta klänningen att ha på mig på konserten, den var svart som Scooter hade mejlat mig och sagt att den skulle vara. Ganska kort, tajt med en snygg v-ringning i ryggen. Jag köpte även ett par svarta pumps och några smycken i silver innan vi begav oss hem igen. 

På kvällen la jag en ansikts mask och fixade naglarna innan jag gick och la mig tidigt. 
- Godmorgon, kvittrade mamma glatt.
- Godmorgon, mumlade jag sömnigt och satte mig upp.
- Klockan är snart 12, så lunchen är klar. Sa hon och gick ut genom dörren.
- Tolv? Sa jag förskräckt.
- Aa, ropade mamma tillbaka.

Det betydde att det bara var 4 timmar kvar tills jag skulle träffa Justin Bieber och Scooter Braun för första gången.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

idag :D

2011-03-28 @ 13:42:05
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-28 @ 16:38:47
Postat av: Madde

Grymt mera!

2011-03-28 @ 20:24:23
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Mina

Sjukt bra novell! MEEERRR! :)

2011-03-28 @ 21:29:54
URL: http://justindrewbieberandme.blogg.se/
Postat av: Stina

Meeeeer

2011-03-28 @ 23:56:44
URL: http://novelljustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: