Episode 63 - Perfect Two

2011-03-02 ♥ 23:16:22
Justin svarade inte utan la sig bredvid mig i sängen, vi låg tysta några minuter och jag hörde hur Justin började snarka lite tyst. Jag log och reste mig upp och gick in på mitt badrum, jag kollade mig i spegeln och bestämde mig för att ta en dusch. När jag var klar drog jag på mig rena underkläder, ett par mjuka shorts och en stor tröja. Började även föna håret men orkade inte göra klart det utan gick och la mig bredvid Justin i sängen och somnade direkt.

Nästa dag bestämde vi oss för att ta en promenad i parken, Justin satte på sig ett par stora solglasögon så så få som möjligt skulle känna igen honom.

Det var en riktigt solig och fin dag, vi gick hand i hand när vi till min förvåning går förbi ett välbekant ansikte.
- Stefan? Frågar jag chockat.
- Kristen? Säger han och ser minst lika chockad ut.

Jag slänger mig runt hans hals och ger honom en hårt kram.
- Det var sjukt länge sedan, säger han.
- Herregud ja, säger jag.

Stefan och jag hade lärt känna varandra på en språkresa för ett år sedan, och vi hade blivit jättebra vänner. Men han bodde i Nashville så vi träffades aldrig utan skickade då och då iväg ett brev. Ja, brev. Vi tyckte det var lite roligare än ett mejl.
- Vad gör du här, sa jag lyckligt.
- Jag har precis flyttat hit, pappa fick ett nytt jobb. Förklarade han och log med hela ansiktet.
- Vi måste träffas snart, sa jag.
- Absolut, jag är lite uppbokad den här veckan men vad sägs om nästa? Frågade han.
- Super, sa jag och kom sedan på att Justin var här.

- Och det här är Justin, sa jag och vände mig mot Justin.
- Tja, sa Stefan och log vänligt mot honom.
- Hej, sa Justin lite avvaktande.
- Din pojkvän antar jag? Frågade Stefan och log mot mig.
- Precis, sa jag och virade armarna runt honom.
- Måste kila nu, men vi hörs snart Kristen. Sa han och gav mig en kram innan han vände sig om och gick.

- Vem var det där? Frågade Justin.
- Åh, en gammal kompis bara. Förklarade jag och började gå.
- Ex? Frågade Justin med en kall röst.
- Nej nej, vi lärde känna varandra på en språkresa. Sa jag.
- Mhm, mumlade han och la armen runt mina axlar.
- Avensjuk? Frågade jag.
- Hur kan man inte bli? Frågade han ursäknande.
- Justin, du är den ände för mig. Sa jag och pussade honom på kinden.

Vi strosade omkring i parken och åt glass resten av dagen, dock fungerade inte Justins förklänad särskilt bra utan ganska många fans kom fram och frågade om atougraf.

- Jag orkar inge mer, sa klagade jag.
- Okej då åker vi hem, sa Justin och vi började gå mot bilen.

- Ska det bli skönt att komma hem till Atlanta? Frågade jag när vi satt i bilen påväg hem.
- Aa, verkligen. Men jag kommer sakna dig. Sa han.
- Kommer sakna dig med, sa jag.
- Jag måste börja jobba direkt när jag kommer hem, planer att släppa en ny skiva i höst. Förklarade han.
- Aha, vi kommer inte kunna träffas så mycket va? Frågade jag sorgset.
- Nej, men vi får göra vårt bästa. Sa han.
_______________________________________________________________________________________________
Kortis, men jag ska försöka skriva en till inatt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-03 @ 15:49:21
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: