Episode 10 - Next 2 You

2011-05-15 ♥ 16:34:37
''Hej sötnos, uppträdandet gick skitbra. Imorgon ska vi ut och fira! xx Sydney.''

Två månader gick och mitt liv fortsatte som vanlig, var full eller hög största delen av tiden. Mina betyg var i botten och de få gånger jag var i skolan kunde jag inte få in ett ord av vad läraren sa.
- Det räcker nu Sydney, jag klarar inte av det här längre. Skrek mamma åt mig medan jag satt i soffan.

Jag svarade inte utan satt och lutade huvudet i händerna, det var mitt i natten en måndags kväll och mamma hade flippat ur när jag kom hem vinglande och stank av alkohol. Jag ville verkligen inte ha det här samtalet igen, jag ville bara sova.
- Säg något då, skrek hon argt.
- Vad ska jag säga, mumlade jag. 

Allt snurrade och tungan kändes tung och klumpig i munnen.
- Vad ska det bli av dig Sydney?! Suckade hon och såg på mig med ledsna ögon.
- Jag vet inte än bara, slöddrade jag fram.
- Skolan ringde igår, du kommer inte få gå kvar om du inte sköter dig. Sa hon.
- Jag bryr mig inte, sa jag och försökte resa mig. Men jag vinglade till och dunsade ner i soffan igen.
- Det är din framtid det handlar om, sa hon.
- Och? Sa jag irriterat.
- Om du inte sköter dig skickar jag dig till din pappa, jag klarar inte av dig längre. Sa hon.
- NEJ, jag ska inte alls dit. Skrek jag.
- Det är det ända jag kan göra, sa hon. 

Jag kände tårarna bränna, men jag ville inte visa mig svag utan vinglade iväg upp för trappan och höll hårt i räcket. Jag vinglade in i mitt rum och ramlade ihop på sängen. Fan, fan, fan tänkte jag för mig själv. Jag kröp ner under täcket med alla kläder på och somnade några minuter senare.

Jag vaknade nästa morgon av att min mobil ringde, jag sträckte ut handen och svarade sömningt.
- Hallå? Sa jag och kände hur törstig jag var.
- Sydney är det du? Frågade en bekant mans röst. Kunde dock inte komma på vem det var.
- Eh ja.. Vem är det jag pratar med? Frågade jag avvaktande. 
- Scooter Braun, Justin Biebers manager. Sa rösten.
- Aha, hej där. Sa jag och piggnade till lite.
- Hej, jo jag det är såhär att Jasmine Villegas som brukar sjunga duetten med Justin har bestämt sig för att inte följa med på hans World tour som börjar nu om en månad. Nu söker vi någon som kan ta hennes plats.
- Okej.. Men hur länge håller touren på? Frågade jag.
- Tre och en halv måndag, sa han.
- Jag skulle verkligen älska att resa runt och se världen, men jag har ju skolan. Sa jag även fast jag lätt skulle strunta i skolan och åka iväg på tourne istället.
- Jag kan ringa upp och prata med skolan och höra om dom möjligtivs kan låta dig studera med Justins privat lärare om dom skickar dig uppgifter via datorn. Sa han.
- Det låter som en bra idé. Sa jag.
- Men jag skulle behöva prata med din mamma om det här, är hon där just nu? Frågade han.
- Jag tror det, vänta lite. Jag reste mig motvilligt ur sängen. Nu är det kört, hon låter mig aldrig åka iväg.

- Mamma? Ropade jag nerför trappan.
- Mm, varför är inte du i skolan. Frågade hon surt.
- Sovmorgon, ljög jag.
- Du har telefon, sa jag och gick nerför trappan och sträckte henne telefonen.

- Hallå det är Evelyn, kvittrade hon glatt.

Det var ganska komiskt hur hon ändrade rösten från att låta sur och irriterad till att kvittra glatt som en fågel. Jag hasade mig upp för trappan och in i duschen. Mitt hals kändes som sandpapper när jag andades så när jag kom ut efter en lång dusch tog jag ett stort glas vatten och kände mig mycket bättre. Jag gick tillbaka ut i rummet och satte på mig min svarta skinn shorts och ett linne med ett hål på höften, jag orkade inte bry mig utan sminkade mig sedan snabbt och gick ner för trappan. Jag var riktigt nervös över vad mamma tyckte om turné ideén.

Mamma satt vi köksön med en kopp kaffé i handen, hon tittade upp när jag hörde mig. Till min förvåning hade hon ett leende på läpparna.
- Eh.. Var det ända jag kunde få fram.
- Sätt dig Sydney, sa hon.
- Okej.. Sa jag och satte mig på en av stolarna.
- Jag och Scooter pratade ganska länge och jag tycker att det låter som en jättebra idé, då har du chansen att sluta med alla dina dåliga ovanor. Och du träffar inte heller dina vänner, dom alla har ett väldigt dåligt inflytande på dig ska du veta. Om du följer med på tournen så är du alltid omgiven av bra människor och du kommer tvingats plugga vare sig du vill eller inte! Sa hon strängt.
- Så du låter mig åka? Frågade jag chockat.
- Ja, om skolan tillåter. Scooter pratar med dom just nu, han ringer nog strax ska du se. Sa hon och log mot henne.
- Okej, sa jag och log blek tillbaka mot henne.
- Sydney, det här kan vara början på något riktigt bra! Sa hon.
_______________________________________________________________________________________________
Jag tror jag skrev lite fel i en tidigare episode, när hon uppträdde med honom var han på sin USA TOUR och nu ska han på sin WORLD TOUR ;)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grymt, men har hon gjort slut med Sasha eller vad han hette, eller var det en kompis? dökoll på saker asso! :)

2011-05-15 @ 19:33:23
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Linnea :)

Jätte bra ! :D

2011-05-15 @ 19:53:10
Postat av: Ella

Helt underbart kapitel! :D:D:D MERA?! (A)

2011-05-15 @ 20:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: