Episode 12 - Next 2 You

2011-05-15 ♥ 20:56:02
Han log lite blekt tillbaka innan han fortsatte att pulverisera hamburger brödet som låg på hans tallrik.

Resten av skoldagen gick snabbt, vi hade bara en NO lektion och sedan slutade vi med en timmes idrott. Efter skolan bestämde sig Sasha och jag för att åka hem till mig.
- Sittbälte på? Frågade han.
- Japp, sa jag barnsligt.
- Brabra, sa han och körde ut från skolans parkering.

En av Justins låtar började spelas på radion och jag höjde och sjöng med, Sasha rörde inte en min utan satt bara och koncenterade sig på vägen. När låten var slut sänkte Sasha musiken och vände huvudet mot mig.
- Seriöst Sydney, lovar du att inte.. Ja, hålla på med någon annan? Frågade han allvarligt.
- Är du dum eller nått? Det är du och jag Sasha, eller hur? Sa jag och log mot honom.
- Bra, älskar dig sötnos. Sa han och log tillbaka.

Jag lutade mig över och pussade hans mjuka kind.
- Pinky promise? Frågade han och sträckte ut lillfringret.
- Pinky promise, sa jag och krokade mig lillfinger med hans.

Vi båda började skratta som galningar och log mot varandra, hans skratt fick mig att smälta på insidan. Aldrig att jag skulle lämna honom!

1 MÅNAD SENARE.
Den sista månaden hade gått riktigt segt, en dag var som en vecka i min värld. Nu var det den 16 Juni och vi hade fått sommar lov i skolan för 5 dagar sedan, alla hade fullt upp med att festa och sola hela dagarna medan jag hade fullt upp med att handlade och packade det sista. Det skulle komma en taxi och köra mig till flygplatsen om två timmar så jag var sjukt stressad, jag spran fortfarande runt i ett par utslitna pyjamas byxor och ett löst sittande linne. 
- Gumman lugna ner dig, sa mamma medan hon och Seth satt vid mat bordet och glodde på mig.
- Jag kan inte, och jag måste fixa mig. Herregud, sa jag och sjönk ihop på golvet.
- Stressa inte så mycket, hoppa in i duschen så ställer jag ner alla väskor och låser dom. Sa hon hjälpsamt.
- Jag kan också hjälpa tiiiill, ropade Seth och log stort mot mig.
- Tack, ropade jag och sprang upp för trappan och in till mitt badrum.

Jag klädde av mig och klev in i duschen, jag tvättade noggrant igenom håret med min favorit cocos shampoo och balsam. När jag var klar virade jag en tjock handduk runt kroppen och fönade håret och började sedan borsta tänderna. När jag var klar gick jag tillbaka in till mig rum och tog fram nya underkläder och en vit somrig klänning, vårt första stopp på världs turnen var England så det var lika varmt här som där. När jag hade bytt om gick jag tillbaka in till toaletten och sminkade mig. När jag var klar snurrade jag ett varv i spegeln innan jag blev avrbuten av att mamma som knackade på dörren.
- Sydney, taxin är här. Sa hon.
- Kommer! Ropade jag.

Jag plockade ihop min laptop och mobil och sprang sedan ner för trappan och in i hallen där mamma och Seth väntade på mig. Alla mina stora rosa resväskor låg redan i taxin och mamma höll i min skinnväska som jag skulle lägga det viktigaste i.
- Hej då Seth, sa jag och gav min lillebror en lång kram.
- Kommer du sakna mig? Frågade han med tårar i ögonen.
- Såklart jag kommer, sa jag och ruffsade honom i håret.
- Hejdå mamma, sa jag och kramade henne också.
- Hejdå vännen, lova att ringa ofta. Och vi måste skypa ibland, sa hon och blinkade till mig.

Dagen innan hade jag och Sasha lärt henne hur man använder skype och nu tyckte hon hon var jätte ungdomlig bara därför.
- Haha, såklart. Du måste ju få anvädning för dina kunskaper, nu måste jag åka innan taxi caffören freakar ur på mig. Skrattade jag och satte på mig mina vanliga coverse.
- Hejdå, ropade jag och gick ut genom dörren.
- Äntligen, mumlade chaffören och vi satte oss i bilen.



Kommentarer
Postat av: mirja och sanna

Asbra ♥

Kolla gärna in våran novellblogg, och släng in en kommentar: http://justindbstoriies.blogg.se :)



Kram <3

2011-05-18 @ 12:31:00
URL: http://justindbstoriies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kolla gärna in min jb story blogg. Första chapter ute nu! Komnentera gärna och tipsa andra också är du snäll :D

2011-05-18 @ 17:08:24
URL: http://http://onelesslonelygiirl.blogg.se
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-18 @ 17:21:15
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeer!

2011-05-18 @ 18:52:59
Postat av: Ella

Älskar verkligen denna, längtar lika mycket till varje kapitel :D ser fram emot nästa :D

2011-05-18 @ 20:03:25
Postat av: Anonym

asbra

2011-05-19 @ 15:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: