Episode 8 - Next 2 You

2011-05-01 ♥ 22:45:17
- Justin, du kan gå ut nu. Kom en av tekninkerna och sa till honom.
- Okej, gick ut genom det svarta skynket.

- Hej på er! Ropade Justin och den lilla samligen tjejer som stod nedanför scenen gallskrek.

- Herregud, mumlade jag. 
- Du ska bara höra när det är konsert sen, sa en tjej röst bakom mig.

Jag vände mig om och ser en söt ganska kort brunett stå en meter bort.
- Jag kan bara föreställa mig hur det kommer låta, skrattade jag.
- Ja du, hej föresten. Jag är Pattie, Justins mamma. Sa hon och sträckte fram handen.
- Syndey, sa jag och skakade hennes hand.
- Kul att träffa dig Sydney, Justin berättade om dig. Sa hon och log.
- Åh, jaha. Sa jag och blev lite generad.

Under soundchecket svarade han på några frågor och hade bara allmänt skoj.
- Snart ska vi börja fixa inför konserten men först vill jag presentera en speciell person som kommer sjunga med mig ikväll, Sydney kom. Ropade Justin efter mig.

Jag tog ett djupt andetag innan jag gick igenom det svarta skynket och kom ut till den stora scenen.
- Hejhej, sa jag glatt och log.
- Sydney kommer alltså sjunga Overboard med mig ikväll, och därför hade vi tänkt sjunga den för er nu så hon får öva lite. Berättade Justin.

Tjejerna skrek lite och musiken sattes igång, jag kände på kinden där en av tekniksnubbarna hade satt fast en mifronfån. Jag hade aldrig sjungit i en sån där mick förut så jag visste inte riktigt om man skulle sjunga lika högt som vanlig, men jag antog det och började sjunga. Det lät helt normalt och jag fick mer självförtroende.

De nästan fyra minutrarna jag och Justin sjöng flög fram, det var riktigt roligt. Och jag blev mer och mer avslappnad på scenen, i början hade jag bara stått stilla på samma ställe och sett ut som en pinne men nu rörde jag mig till musiken. När vi var klara skrek tjejerna ännu mer och jag log stort mot dom.
- Tack så mycket, sa jag.
- Då är soundchecket slut, men vi ses ikväll. Hejdå så länge, sa han och vi gick tillsammans in bakom scenen.

- Du var jätteduktigt, berömde Justin och gav mig en snabb kram.
- Tack, sa jag och rodnade lätt.
- Vad sägs om att hänga med mig och käka lite godis, sa Justin och torkade svetten ur pannan.
- Visst, sa jag glatt och följde med honom in till ett lite större rum jag inte hade varit i förut.

På väggen hängde det en stor tv och framför den stod det en svart skinn soffa som var lite sliten i kanterna. Vi satte oss i soffan la en påse med Swedish fish emellan oss.
- Jag älskar Swedish fish, sa han och stoppade in en till i munnen.
- Jag med, sa jag och bet av huvudet på den jag hade i handen.
- Ska vi spela? Frågade han och tittade menade mot tv.
- Visst, fast räkna inte med att jag är bra. Skrattade jag.
- Jag lär dig, sa han och log mot mig.

Vi spelade en stund innan en tjej jag inte kom ihåg namnet kom in i rummet och skulle börja fixa Justins hår.
- Sådär Justin, gå och byt om nu. Sa hon och vände sig till mig.
- Då fixar jag sminket på dig, sa hon och bad mig sätta mig ned på stolen Justin hade suttit på.
- Okej, sa jag glatt.

Hon var riktigt duktig, och hon fixade till min lockar som hade blivit till vågor istället. När jag var klar gick jag tillbaka till det lilla rummet där jag hade resten av mina saker, jag satte mig ner i en av de två fotöljerna. Jag tog lite olika toner och sjöng en liten bit av låten, efter en stund kollade jag på klockan och såg att det var 20 minuter kvar tills konserten skulle starta. Jag skulle inte uppträda förens när ungefär hälfen av den hade gått, men jag började känna mig kissnödig så jag knackade försktigt på på Justins dörr.
- Kom in, hörde jag honom ropa.

Jag öppnade dörren och ser honom stå med bar överkropp och spegla sig.
- Ehum.. Hej, jag tänkte låna toalleten om det är okej? Frågade jag generat.
- Visst, sa han och log.

Jag gick med snabba steg mit toan och när jag hade låst dörren bakom mig kollade jag mig snabbt i spegeln, jag såg inte så generad ut som jag kände mig. När jag kom ut igen hade Justin fått på sig tröjan och stod och gjorde några danssteg i mitten av rummet.
- Justin skulle du möjligtvis kunna ta en bild på mig? Frågade jag, jag hade nämligen lovat Sasha att skicka en bild på hur jag såg ut innan jag skulle ut på scenen.
- Absolut, sa han och jag gav honom min mobil.

- Smile, sa han och jag log ett stort leende mot kameran.
- Tack, sa jag när han var klar.
- Det var så lite, vem ska du skicka den till? Frågade han och såg på mig med nyfikna ögon.
- De du, sa jag och blinkade till honom.

Kommentarer
Postat av: natalie

Grymt bra fanfic!:D när kommer nästa del?

2011-05-01 @ 23:29:56
URL: http://nataliiehallqvist.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Yeeeeeah älskar eran/din novell så grym asso, yeahman!

2011-05-01 @ 23:35:18
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Linnea :)

mmeeer :dl

2011-05-02 @ 18:42:13
Postat av: Stina

meeer :)

2011-05-02 @ 19:49:08
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Ella

Pls, uppdatera cuz I love it (a)

2011-05-03 @ 20:02:15
Postat av: Anonym

den är fettbra,

men kan du inte skriva i justins perspektiv också? :)

2011-05-03 @ 22:57:07
Postat av: Ida

Hej! Skulle du/ni vilja vara med i en fanvideo som Justin Bieber förmodligen kommer se? Mottot är att Justin ska komma till Sverige. Och tror ni mig inte? Läs då mer här - http://biebsordie.blogg.se/2011/may/justin-bieber-to-sweden.html#comment -- Hoppas att ni/du är med! För det skulle verkligen behövas, så många som det går, vi vill få hit Justin, right?!! Puss♥

2011-05-04 @ 15:26:15
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: Anonym

mermermer!!11

2011-05-04 @ 18:21:00
Postat av: Anonym

men uppdatera dåråååå

2011-05-07 @ 16:19:05
Postat av: Julia

Oj, vad du är bra på att uppdatera... Hehe :)

2011-05-09 @ 20:16:07
Postat av: Anonym

ASSS BRA MEER !!!!!!

LÄS GÄRNA MIN www.mystoorie.blogg.se eller om du tycker om skvaller så kan du gärna gå in på www.welovitall.blogg.se

2011-05-09 @ 20:19:15
URL: http://mystoorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: